לחקור את החליפין, לחשוב את ההעברה

שאלות העולות מן המרחב הקליני מחוברות תמיד גם להקשרים מקומיים, תרבותיים, חברתיים ופוליטיים. הסובייקט שמגיע לקליניקה כמטופל חי, פועל וסובל בתוך שיח, בתוך יחס חברתי ששוררים בו מבוכות, שסעים ואי-נחת.

חברות מורכבות על צורות חוזיות שונות של חליפין, המייצרות יחס חברתי. המסחר והעברת מתנות מקיימים מערכות כלכליות, חברתיות ונפשיות הכוללות ציפיות, חובות, תחרותיות, יריבויות, כמו גם בריתות ויחסי קרבה. העבודה הקלינית בנויה אף היא על חוזה שביסודו ההעברה הכוללת ציפיות שלצדן סיפוקים ולעתים גם אכזבות.

התשלום למטפל אף הוא חלק מהחוזה הטיפולי והוא קשור להעברה.
מה חשיבותם של חוזים אלה? באילו דרכים הם מגינים עלינו כיחידים בחברה וכמטופלים וכמטפלים בקליניקה ובאילו מובנים הם מגבילים אותנו?

בסמינר שנתי זה נחקור את החליפין ואת המתנה על היבטיהם הכלכליים, החברתיים והנפשיים ונתייחס אל החוזה הטיפולי: מה המטופל מצפה לקבל או להפיק מהטיפול? מה המטפל מעניק או מאפשר? ומה תפקיד הכסף בטיפול?
נקרא ונדון בפרקים נבחרים מתוך טקסטים תיאורטיים שונים.

הסמינר פתוח למטפלים ומטפלות כמו גם למתעניינים ומתעניינות שאינם מטפלים.

ד"ר אורית יושינסקי – מרצה וחוקרת תרבות, ריכוז הקבוצה
עמית וולק – פסיכולוג קליני מומחה 

 

נשמע מעניין?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה לראש העמוד

לקהילת התחנה שלום,

ימים קשים מנשוא עוברים על כולנו. המצב מעורר ברבים דאגה רבה, תחושות של חוסר אונים וקושי להמשיך בשגרת החיים. להורים שבנינו יש אתגר מיוחד בהתמודדות עם הרגשות שלנו ועם הצורך לתמוך ולהרגיע את ילדינו.

מטפלי התחנה זמינים לשיחות טלפוניות ובזום. כמו כן אם יש בסביבתכם בני משפחה, מכרים שכנים או מתארחים מהדרום אשר מצויים במצוקה –
פתחנו קו סיוע טלפוני: ניתן להתקשר לטלפון  04-6369575 או לפנות במייל אל tachanapsy@gmail.com  להשאיר שם, גיל ומספר טלפון ואנו נחבר אותם עם מטפלי התחנה לשיחת טלפון או זום.

בתקווה לימים שקטים יותר

אפשר גם למלא את הטופס ונחזור אליכם במהירות

Call Now Button דילוג לתוכן